Harry Verbeek – Shipshape Muiderzand

In april 2016 heb ik Harry Verbeek van de firma Shipshape in Muiderzand benaderd omdat de Contest 34 opgeknapt diende te worden voordat het gereed was voor de verhuur. De electronica moest vervangen worden, de meters waren verouderd en nog wat andere zaken. Hij heeft hiervoor prijzen genoemd en ik ben hiermee akkoord gegaan. Ik was bijna dagelijks bij Shipshape aanwezig en heb zelfs in de middagpauze met de heren en dames geluncht. Ik heb van de heer Verbeek drie facturen gekregen als aanbetaling, bij elkaar 10.000 euro die ook zijn betaald.
Het onderwaterschip heb ik contant moeten betalen zonder factuur want de heer Verbeek had in hetzelfde weekend als het moment van afrekening een afspraak om een hydraulisch stabilisatiesysteem onder zijn camper te laten maken. Telt u even mee ? 1 plus 1 is 3….

Ik ontving de eindfactuur voor de Contest 34 en er stond er een overdreven hoeveelheid manuren op die nooit aan het schip besteed waren. Als dit inderdaad het geval was geweest was het schip veel eerder gereed geweest.
Daarop heb ik de heer Verbeek aangesproken op deze factuur. De heer Verbeek werd gelijk boos en heeft mij direct de zaak uitgegooid. Hij was blijkbaar boos omdat een factuur die ik de dag ervoor om 17.10 uur had ontvangen niet de volgende dag om 09.05 had betaald. De betalingstermijn was dezelfde dag als de dag van overhandiging van de factuur dus dat klopte niet helemaal.

Ik heb de heer Verbeek gevraagd om een overzicht van de urenregistratie maar dat werd geweigerd. Ik kon wel naar kantoor komen om het in te zien maar op 4 mails van mijn kant met het verzoek tot een afspraak werd nooit gereageerd. verzoek urenstaten

Ondertussen begon de Marina Muiderzand er zich ook mee te bemoeien en gooide mijn schip aan de ketting. Er stond nog een rekening open voor de ligplaats en ze hadden ‘ontdekt’ dat er verhuuractiviteiten werden ontwikkeld maar ze wilden mij gewoon een hak zetten. Tenslotte werden er meer schepen voor de verhuur vanuit de Marina aangeboden.

Op het moment dat ik het met de Marina had geregeld en betaald had kon mijn schip weer in het water gehesen worden. ‘Ineens’ was de scheepslift kapot en wachtten ze op een monteur. Zij moesten tijd winnen zodat de deurwaarder in naam van Shipshape beslag konden leggen.
Ik had daarvoor al twee Contest 30b’s gebracht waarvan er een bijna gereed was. Het schip was tenslotte al verhuurd maar de heren van Shipshape vertelden mij elke vrijdag dat het wederom niet gereed was. Ze wilden blijkbaar nog meer uren in rekening brengen.

Door deze omstandigheden heeft de BV geen geld kunnen verdienen en is deze een paar maanden geleden failliet verklaard. De curator heeft inmiddels vastgesteld dat enkele schepen niet aan de boedel behoren en heeft vrijgave van de schepen gegeven. Nu ik recht heb op mijn schip heb gaat de advocaat van deze firma ineens dwarsliggen omdat hij het daarmee niet eens is.

Wederom maken we een stap naar de Rechtbank en zullen naast de vrijgave van de schepen ook schadevergoeding eisen. Ze hebben moedwillig alles tegengewerkt en gedacht mij daarmee te kunnen chanteren. Nu de BV failliet is en ze alles in rook op zien gaan worden er weer andere trucjes uit de kast gehaald. Zodra de rechter hierover uitspraak heeft gedaan zal ik hierover berichten.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die op deze manier door de firma Shipshape wordt benadeeld. Vandaar dat ik via het forum van Opgelicht?! ( ja echt..) een verzoek heb gedaan aan gedupeerden om zich te melden. Wat schetst mijn verbazing ? Ik krijg een mail van de moderator dat ik FEITEN aan moet leveren en zo lang dit niet is gebeurd, is mijn verzoek op het forum niet zichtbaar ? Begrijp ik het goed ? Vragen uitgerekend zij om feiten ? 🙂  Ik heb in het verleden bergen aan feiten aangeleverd waar ze niets meer hebben gedaan. Vandaar dat ik maar even om opheldering heb gevraagd wat ze precies bedoelen om verwarring te voorkomen. Tot op heden heb ik geen enkele reactie mogen ontvangen.
Antwoord Forum Opgelicht?!

Tot slot kan ik u berichten dat zelfs de FIOD interesse heeft getoond in het reilen en zeilen van deze onderneming en contact heeft opgenomen.